W ostatnich miesiącach Fortuna 1 Liga odnotowała skokowy wzrost
popularności, a atrakcyjność rozgrywek i działalność klubów oceniane są
lepiej niż w poprzednich latach. To główny wniosek z badania kibiców, którego
wyniki zostały opublikowane przez Pierwszą Ligę Piłkarską.

W przyszły piątek 21 lipca startuje nowy sezon Fortuna 1 Ligi, który – zdaniem wielu
kibiców i ekspertów – zapowiada się najciekawiej w ostatnich latach. Jednak już
ubiegły sezon przyniósł znaczący wzrost zainteresowania rozgrywkami. Frekwencja
na stadionach przekroczyła 1 mln kibiców, a skumulowana oglądalność transmisji
telewizyjnych sięgnęła 8,1 mln widzów (wzrost o 40% względem sezonu 2021/2022).
Łączna liczba fanów śledzących profile ligi oraz klubów w mediach
społecznościowych przekracza obecnie 2,3 mln.

W badaniu kibiców przeprowadzonym w maju 2023 r. przez Pierwszą Ligę Piłkarską
we współpracy z firmą Pentagon Research za atrakcyjną ligę uznało 61% kibiców
(wobec 53% rok wcześniej), rodzinną 52% (47% w 2022 r.), a innowacyjną 45%
(36% w 2022 r.).

W porównaniu z poprzednimi sezonami fani zdecydowanie lepiej ocenili też
działalność klubów, którymi kibicują. Najwyższe noty od kibiców kluby dostały za
jakość materiałów publikowanych na stronach internetowych oraz atrakcyjność treści
w social mediach (w obu przypadkach ocena 4,43 w skali 1-5), a pozytywnie
oceniane są również nastawienie pracowników klubów do kibiców (4,36/5) czy skala
zaangażowania w akcje prospołeczne (4,29).

– Od kilku lat sprawdzamy rokrocznie nastroje kibiców, szukając przestrzeni do
poprawy działalności klubów i ligi. W ostatniej edycji badania zapytaliśmy kibiców
m.in. o inicjatywy, których brakuje im wokół Fortuna 1 Ligi. Fani zgłosili wiele
ciekawych pomysłów, z których część będziemy chcieli wdrażać już w
nadchodzącym sezonie – mówi Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
Profil Kibica 1 Ligi dostępny jest do ściągnięcia na stronie rozgrywek: [LINK]