W piątek 10 lutego startuje 19. kolejka rozgrywek Fortuna 1 LIGA, ale już dziś można
stworzyć swoją drużynę w konkursie Fantasy 1. LIGA i sprawdzić się w roli
menedżera. Warto spróbować, bo na najlepszych czekają nagrody.
Zasady zabawy są bardzo proste. Wystarczy się zarejestrować (jeżeli brałeś udział w
poprzedniej edycji, wystarczy, że się zalogujesz) i z piłkarzy grających na co dzień w
rozgrywkach Fortuna 1 Liga stworzyć swój zespół. Osiągnięcia uczestnika konkursu
zależą od wyników (bramki, asysty, inne), jakie uzyskają wybrani przez niego zawodnicy w
prawdziwych ligowych meczach. Centrum Fantasy 1 Liga jest dostępne TUTAJ .
1. TWORZENIE DRUŻYNY
Kupujemy piętnastu piłkarzy (2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników, 3 napastników),
pamiętając, że musimy zmieścić się w budżecie, który wynosi 26 wirtualnych złotych, a
także o tym, że z jednego ligowego klubu może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej
3 graczy!
Po zakupie 15 piłkarzy decydujemy, którzy będą grać w podstawowym składzie, a którzy
powędrują na ławkę rezerwowych. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu
podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać ją i przeciągnąć
(mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika na diagramie boiska, który zostanie
rezerwowym. Kolejnym krokiem jest wybór kapitana (punktuje podwójnie) i jego zastępcy
(punktuje podwójnie, jeśli nie zagra kapitan).
UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu rundy wiosennej, czyli do piątku 10
lutego, do godz. 17:45, możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać ustawienie
piłkarzy na boisku (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-4-3-3, 1-5-3-2, 1-5-4-1), kapitana i
jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.
2. LIGI PRYWATNE
Każdy uczestnik zabawy może założyć własną ligę prywatną i zaprosić do niej znajomych
lub innych uczestników konkursu. Każda liga prywatna ma swój własny ranking. Są dwa
rodzaje lig prywatnych – klasyczne i head-to-head. W tych pierwszych o kolejności w lidze
decyduje suma punktów w konkursie, natomiast w drugich – co kolejkę zdobywamy do
klasyfikacji ligi albo 3 punkty (zwycięstwo), albo 1 (remis). To wszystko zależy od tego, jak
zakończy się nasz pojedynek z innym uczestnikiem ligi.
3. REZERWOWI
W rezerwie zawsze będziemy mieć bramkarza i trzech zawodników z pola. Jeżeli
podstawowy bramkarz nie zagra, punktować za niego będzie bramkarz rezerwowy – jeżeli
oczywiście grał w kolejce. W przypadku zawodników z pola liczy się kolejność.
Pierwszeństwo w zastępowaniu niegrających zawodników z pierwszego składu ma
rezerwowy z numerem 1. Jeżeli nie grał ktoś ze składu podstawowego, a także pierwszy
rezerwowy, to do punktacji zaliczać się będą zdobycze rezerwowego z numerem 2 itd.
4. NAGRODY
Trzech najlepszych menedżerów klasyfikacji generalnej otrzyma oryginalne koszulki
meczowe wybranego pierwszoligowego klubu. Podobną koszulkę przewidziano również
dla administratora najlepszej klasycznej ligi prywatnej. Z kolei w rankingu marca do
wygrania jest oficjalna piłka Fortuna 1 Ligi o wartości 400 złotych, a w kwietniu i maju są
zestawy gadżetów reprezentacji Polski. Od 21. kolejki startuje liga specjalna pod nazwą 1.
LIGA FANTASY CUP, gdzie do wygrania będzie koszulka reprezentacji Polski z
autografami piłkarzy.
Koniecznie zaglądajcie do działu AKTUALNOŚCI . To tam będą się pojawiać informacje o
kolejnych nagrodach.
5. ŁAWKA GRA (nowość)
Raz w trakcie edycji menedżer konkursu może uruchomić dodatkową aktywność ŁAWKA
GRA, co spowoduje, że do dorobku drużyny będą się liczyć zdobycze punktowewszystkich
piłkarzy – tych ze składu podstawowego i tych ze składu rezerwowego.
6. PUNKTACJA
Bramki:
– napastnicy: 4 punkty
– pomocnicy: 5 punktów
– obrońcy: 6 punktów
– bramkarze: 8 punktów
Asysty:
– napastnicy i pomocnicy: 3 punkty
– obrońcy: 4 punkty
– bramkarze: 6 punktów
Mecz bez straconej bramki:
– obrońcy i bramkarze: 3 punkty
– pomocnicy: 1 punkt
Za udział w meczu:
– piłkarz ze składu podstawowego: 2 punkty
– piłkarz ze składu rezerwowego: 1 punkt
Rezultat spotkania:
– zwycięstwo drużyny: 1 punkt
Obrona rzutu karnego: 4 punkty
Wywalczenie rzutu karnego: 2 punkty
Obronione strzały przez bramkarza:
– każde 3 obronione strzały: 1 punkt
Strata bramki:
– tylko bramkarze i obrońcy – po minus 1 punkt za każdą straconą bramkę z wyłączeniem
pierwszej
Żółta kartka: minus 1 punkt
Czerwona kartka: minus 3 punkty
Niewykorzystany rzut karny: minus 3 punkty
Bramka samobójcza: minus 3 punkty
Spowodowanie rzutu karnego: minus 2 punkty